2021, een jaar achter de schermen

Terug naar nieuws

Gepubliceerd op 28 nov 2023.

In het kader van ons jaaroverzicht 2021 werpen we een blik op een aantal zaken achter de schermen bij Kinamo.

Upgrades en fixes

Het voorbije jaar is er één geweest waar er heel veel voorbereidingen achter de schermen zijn gedaan voor allerlei upgrades en aanpassingen in 2022.

Behalve deze voorbereidingen, zijn op infrastructureel vlak de noodzakelijke upgrades uitgevoerd aan storage systemen, firewalls en backups. Deze upgrades gebeuren steeds met het oog op het verbeteren van de prestaties, veiligheid en beschikbaarheid van onze infrastructuur voor onze klanten.

Onze infrastructuur moet dus niet alleen performant zijn maar ook veilig. Internet gerelateerde bedreigingen zijn uiteraard niet nieuw. We merken bij Kinamo wel dat er een exponentiële stijging is in het aantal “new emerging threats” en dat er bijgevolg ook veel meer security patches nodig zijn.

Eén van de meer recente security patches die ook het nieuws heeft gehaald is de Log4j vulnerability. Ook wij hebben hiervoor verschillende machines mogen upgraden.

Kinamo is ISO9001 gecertifieerd wat wil zeggen dat wij intern een kwaliteitssysteem handhaven. Daarom hebben wij ook voor het uitvoeren van (noodzakelijke) server upgrades, patches en security roll-outs intern vastgelegde procedures. Deze procedures zorgen ervoor dat we een duidelijk plan van aanpak hebben, de voordelen, risico’s en opties kennen die ervoor zorgen dat alles vlot verloopt. Het uitvoeren van deze werken aan onze infrastructuur zorgt ervoor dat onze klanten een steeds up-to-date systeem of – als de laatste patches niet kunnen toegepast worden – een degelijke veilige omgeving hebben.

Daarnaast werd er hard gewerkt aan een upgrade van onze website hosting cluster.
Begin 2022 gaan we de klassieke PHP websites (Wordpress, Craft CMS, PHP hosting) migreren naar een volledig nieuw systeem waarbij klanten meer autonomie en controle krijgen over de instellingen van hun hosting.
De nieuwe hosting cluster is voorzien van een future-proof upgrade/update strategie die het up-to-date brengen van Wordpress sites ook aanzienlijk moet vereenvoudigen.

Kinamo Support

Een aanpak op maat en een persoonlijk aanpak zijn de twee fundamenten waarop Kinamo voortgaat. Elke dag streven we ernaar om een zo goed mogelijke dienstverlening aan onze klanten te bieden. Een belangrijk onderdeel hierin is onze klantenservice. Klanten die bij ons services afnemen zoals domeinnamen, SSL certificaten, web hosting (voor bv. een Wordpress site), hosting of managed services kunnen ook steeds bij ons terecht wanneer ze vragen hebben of ondersteuning nodig hebben voor deze diensten.

De snelste en eenvoudigste manier waarop klanten ons kunnen bereiken met hun vragen is door het sturen van een mailtje naar support@kinamo.be.

Al meer dan 15 jaar werkt Kinamo met een ticketingsysteem waardoor alle mails die gestuurd worden naar support centraal binnenkomen in een queue systeem en zo efficiënt toegekend kunnen worden aan de voor die service / vraag specifieke interne specialist.

We gebruiken het ticketingsysteem ook om zowel de snelheid als de kwaliteit van onze dienstverlening te meten en te verbeteren.
We streven ernaar om alle supporttickets de dag zelf proberen te beantwoorden (met of zonder Pandemie). De gemiddelde antwoordtijd van een ticket bij Kinamo ligt dan ook tussen 1 à 4u.

In 2019 hebben we aan ons ticketingsysteem een ratingsysteem toegevoegd. Bij het afsluiten van een supportticket kan een klant kiezen om de mate waarin deze tevreden is te delen met ons. Sinds het invoeren van dit ratingsysteem lieten al honderden klanten een rating achter.

Gezamenlijk kregen we een tevredenheidscore van 98% “zeer tevreden” voor de support.

"Altijd zo'n snelle en goede ondersteuning. Blij dat ik jullie klant ben!"

— Joris S.

We gaan in 2022 ons best doen om deze score verder te behouden en te verbeteren.

Gewoon niet alleen maar Good maar: Best! Zakelijk, snel én flexibel en vriendelijk In NL heb ik zo goed nog niet meegemaakt.

— BJM

We willen dan ook onze klanten bedanken om onze klanten te zijn 😊 maar ook voor hun input met betrekking tot onze service. Dankzij de input die we de afgelopen jaren kregen hebben we onze service verder kunnen verbeteren.

"Snelle en vriendelijke opvolging van mijn vragen. Heel behulpzaam bij het zoeken naar oplossingen voor problemen."

— Sandrijn VW

De tevredenheidscore van 98% hebben we kunnen bereiken dankzij het Kinamo-team dat elke dag ernaar streeft om de vragen van onze klanten niet alleen zo snel mogelijk maar ook zo goed mogelijk te beantwoorden, zelfs tijdens een pandemie.

Bedankt Kinamo team!

“Super service. snel en persoonlijk.”

— Tom B.

Development support

Onze support voor vragen over domeinnamen, hostings, managed services, SSL certificaten gaat al even mee.

In 2019 zijn we ook van start gegaan met een aparte support voor het opvolgen van vragen gelinkt aan development projecten van Kinamo. Dit zijn dus projecten waarbij Kinamo de ontwikkeling voor zich heeft genomen of de klant bijstaat bij aanpassingen/onderhoud van zijn webapplicatie.

We hebben ervoor gekozen om ook voor onze development projecten te werken met een ticketingsysteem zodat alle vragen centraal binnenkomen en opgevolgd worden door het hele Kinamo-team.

Op deze manier worden vragen opgevolgd onafhankelijk van eventuele verloven of afwezigheden van onze medewerkers. Een andere reden is dat we ook hier net als bij onze andere support ernaar streven om alle vragen zo snel mogelijk te beantwoorden om onze dienstverlening te kunnen evalueren.

Om onze development support te bereiken volstaat het om een mailtje te sturen naar projects@kinamo.be. We doen ons best om alle vragen zo snel mogelijk op te volgen.

Ook bedankt aan al onze 'development' klanten voor het vertrouwen in 2021.

De andere zaken uit ons jaaroverzicht

Deze post over allerlei zaken achter de schermen is één van de 4 artikels geschreven in het kader van Kinamo's jaaroverzicht van 2021.

Kinamo

Selecteer uw taal

Alle talen: