Welke inkomende en uitgaande mailserver moet ik opgeven voor mijn e-mail adres, gehost bij Kinamo?

Laatst bijgewerkt op 28 sep 2023 10:31:55.
Categorie: E-mail

IMAP POP3 SMTP

Het volgende artikel legt u uit welke inkomende (IMAP / POP3) en uitgaande server (SMTP) u moet opgeven als u gebruik maakt van een e-mail adres op de Kinamo hosting infrastructuur. Dit artikel is van toepassing op klanten die gebruik maken van Kinamo shared hosting, server hosting, cloud hosting of server hosting met e-mail adressen.

Wanneer gebruik ik IMAP of POP3?

Uw e-mail adres kan ingesteld worden als IMAP account of POP3 account.

IMAP: berichten op server

Als u uw e-mail account instelt als IMAP account blijven de e-mail berichten steeds op de server.
Concreet wil dit zeggen dat u elke device moet instellen met een IMAP account, zo kan u dezelfde mailbox raadplegen op zowel desktop, smartphone, tablet en webmail zonder dat deze van de server worden gehaald.
Let wel op: de ruimte van uw IMAP mailbox is beperkt, regelmatig onnodige e-mail berichten verwijderen is dus de boodschap!

POP3: berichten weghalen van de server

Als u uw e-mail account instelt als een POP3 account worden de e-mail berichten steeds van de server verwijdert, dit bij elke controle op nieuwe berichten.
Als u dus via een desktop computer uw berichten raadpleegt in uw e-mail programma en vervolgens op uw tablet gaat kijken - of via de webmail van Kinamo - zal de mailbox leeg zijn: de berichten werden immers door het e-mail programma van uw desktop computer gedownload.

Inkomende mailserver

U kan volgende instellingen gebruiken voor inkomende e-mail:

Account type (protocol): IMAP of POP3

Inkomende mailserver: in.kinamo.be

Gebruikersnaam: uw volledige e-mail adres, bvb. uwnaam@uwdomein.be
Wachtwoord: het wachtwoord van uw e-mail adres

Beveiliging: SSL (STARTTLS functioneert ook)
Poort: 993 (IMAP), 995 (POP3)

Uitgaande mailserver

Voor volledige informatie over de uitgaande mailserver (SMTP) verwijzen wij u graag door naar ons artikel over de uitgaande mailserver.

U kan gebruik maken van volgende standaard instellingen:

Uitgaande mailserver (SMTP): out.kinamo.be

Poort: 587 of 465
Verbinding: SSL

Authenticatie: normaal wachtwoord

Gebruikersnaam: uw volledige e-mail adres
Wachtwoord: het wachtwoord van uw e-mail adres

Quand est-ce que je doit utiliser IMAP ou POP3?

Vous avez le choix entre les protocoles IMAP ou POP3 en configurant votre boîte e-mail dans votre logiciel.

IMAP: les messages restent sur le serveur

Avec le protocole IMAP, les e-mails sont sauvegardés sur le serveur.
Si vous configurez chacun de vos appareils comme IMAP, vous pouvez consulter vos courriels n'importe où: sur votre iPad, iPhone, smartphone Android ou Blackberry, et votre poste de travail.
Nous vous conseillons de configurer votre boîte comme boîte IMAP.
Attention: Bien que vous disposez d'un stockage important, l'espace de votre boîte IMAP est limité, pensez à vider la poubelle de temps en temps!

POP3: les messages sont téléchargés et supprimés

Si vous utilisez POP3, les e-mails sont toujours téléchargés et supprimé du serveur, chaque fois que vous côntrolez votre boîte e-mail.
Si vous vérifiez vos e-mail sur votre poste de travail, et que vous accéder ensuite à votre boîte e-mail via une tablette ou un smartphone, votre boîte e-mail sera vide: les e-mails auront été téléchargés sur votre poste fixe.

Serveur entrant

Vous pouvez utiliser les données d'accès suivantes:

Account type (protocol): IMAP ou POP3

Serveur entrant: in.kinamo.be

Utilisateur: votre adresse e-mail, ex. votrenom@votredomaine.be
Mot de passe: votre mot de passe

Sécurisation: SSL (STARTLS est aussi disponible)
Port: 993 (IMAP), 995 (POP3)

Serveur sortant

Pour le serveur sortant (SMTP), consultez l'article concernant la configuration du serveur email sortant.

Vous pouvez utiliser les paramètres suivants:

Serveur sortant (SMTP): out.kinamo.be

Port: 587
Connextion: SSL

Authentificaiton: texte (specifique à iOS, CRAM MD5 est aussi possible)

Utilisateur: votre adresse e-mail
Mot de passe: votre mot de passe de votre adresse e-mail

Gerelateerde artikels

Hoe de taal van Kinamo webmail aanpassen

Dit FAQ-artikel legt uit hoe je de taal van de gebruikersinterface kunt aanpassen in Kinamo Webmail

Lees meer

Kan ik mijn e-mail online raadplegen (via webmail)?

Als u een e-mail heeft bij Kinamo kan u uw mailbox online raadplegen door te surfen naar webmail.kinamo.be. Het enige...

Lees meer

Instellen van een automatische SPAM filter via Kinamo Webmail

Heeft u een email bij Kinamo? Ontdek hier hoe u via de Kinamo Webmail een speciale filter kan aanmaken SPAM...

Lees meer

Extra hulp nodig?

Werden niet al uw vragen beantwoord?
Geen nood, via een support aanvraag helpen wij u graag verder!

Kinamo

Selecteer uw taal

Alle talen: