Mails verstuurd naar gmail.com komen niet toe bij de ontvanger

Laatst bijgewerkt op 29 jan. 2024 08:19:45.
Categorie: E-mail | Alles over domeinnamen

Foutmelding na verzenden

Als er een e-mail verzonden wordt naar een gmail.com adres, komt de mail niet toe bij de ontvangen en krijgt de verzender een foutboodschap in volgend formaat:

<email@gmail.com>: host gmail-smtp-in.l.google.com[XXXX] said : 550-5.7.26 This mail is blocked because the sender is not verified. 550-5.7.26
Gmail requests that all senders are authenticated with SPF or DKIM.
550-5.7.26 550-5.7.26 Authentication results: 550-5.7.26 DKIM = failed 550-5.7.26 SPF [domain] with ip : [XXXX] = failed 550-5.7.26 550-5.7.26

Toevoegen van een SPF record

Dit probleem ontstaat wanneer er een e-mail wordt verzonden vanuit een domeinnaam waarvan de domeinnaam zone (DNS configuratie) geen correcte SPF (Sender Policy Framework) waarde bevat.

De SPF record (een TXT record) geeft aan de mailserver (gmail.com in dit geval) door of de door email@domeinnaam verzonden e-mail mocht verzonden worden door de mailserver.
Als er geen record aanwezig is (of de SPF record is niet geldig) dan zal gmail.com dit detecteren en het mailbericht weigeren.

Als de mail verzonden wordt via een Kinamo mailserver (mail, webmail) dan moet op zijn minst de SPF record volgende waarden bevatten:

@ IN TXT "v=spf1 include:spf.kinamo.be ~all"

Door include:spf.kinamo.be toe te voegen geeft u door aan de ontvangende mailservers dat de mailserver infrastructuur van Kinamo mail mag verzenden voor uw domeinnaam.

Het is mogelijk dat de SPF record - als deze aanwezig is - reeds andere waarden bevat zoals mailing diensten, outlook (Microsoft records) of anderen.


Gerelateerde artikels

Extra hulp nodig?

Werden niet al uw vragen beantwoord?
Geen nood, via een support aanvraag helpen wij u graag verder!

Selecteer uw taal

Alle talen: