Instellen van uitgaande server (SMTP) op iPad en iPhone

Laatst bijgewerkt op 28 sep. 2023 10:32:31.
Categorie: E-mail

iOS iPad iPhone SMTP

Dit artikel toont u hoe u de uitgaande mailserver (SMTP) voor uw e-mail adres kan instellen op uw iPad of iPhone.
Dit artikel is van toepassing vanaf iOS versie 7+.

Hoe een uitgaande e-mail server instellen op iPad / iPhone?

Het instellen van de uitgaande server (SMTP) op iPad of iPhone is niet eenvoudig.

In iOS zitten enkele tegenstrijdigheden die er voor zorgen dat u, zelfs na het doorlopen van de wizard, nogmaals de gegevens moet nakijken om zeker te zijn dat iOS de juiste instellingen heeft voor uw e-mail account.

Ga op uw iPhone of iPad naar Instellingen vervolgens Email, contacten, agenda's en klik op de Kinamo e-mail account die u heeft ingesteld.

Klik nogmaals op Account om de instellingen te bekijken. Kies vervolgens SMTP onder Server uitgaande post door er op te klikken.

U ziet de hoofdserver staan, en eventueel andere SMTP servers. Klik op de naam van de Hoofdserver.

Het is belangrijk dat u volgende zaken heeft ingesteld, indien één van deze parameters niet correct is, zal de uitgaande server niet werken!

Hostnaam: mail-smtp-out.kinamo.be
Gebruikersnaam: uw volledig e-mail adres
Wachtwoord: wachtwoord van uw e-mail adres
Gebruik SSL: moet ingeschakeld worden
Identiteitscontrole: MD5 Challenge-Response
Serverpoort: 2525 of 587

Gerelateerde artikels

Wat is een SPF record?

Als je wil vermijden dat jouw verzonden mails in spam of junk mappen terecht komen bij de ontvanger voeg je...

Lees meer

Mails verstuurd naar gmail.com komen niet toe bij de ontvanger

Berichten die verzonden worden naar een gmail.com adres komen niet toe bij de ontvanger. De verzender krijgt een foutmelding terug...

Lees meer

Ik krijg een melding dat mijn mailbox vol is, wat moet ik doen?

De Kinamo mailserver stuurt automatisch een melding uit als uw e-mailadres op 95% van zijn capaciteit zit. In dat geval...

Lees meer

Extra hulp nodig?

Werden niet al uw vragen beantwoord?
Geen nood, via een support aanvraag helpen wij u graag verder!

Selecteer uw taal

Alle talen: