Instellen van uitgaande server (SMTP) op iPad en iPhone

Categorie: E-mail

iOS iPad iPhone SMTP

Dit artikel toont u hoe u de uitgaande mailserver (SMTP) voor uw e-mail adres kan instellen op uw iPad of iPhone.
Dit artikel is van toepassing vanaf iOS versie 7+.

Hoe een uitgaande e-mail server instellen op iPad / iPhone?

Het instellen van de uitgaande server (SMTP) op iPad of iPhone is niet eenvoudig.

In iOS zitten enkele tegenstrijdigheden die er voor zorgen dat u, zelfs na het doorlopen van de wizard, nogmaals de gegevens moet nakijken om zeker te zijn dat iOS de juiste instellingen heeft voor uw e-mail account.

Ga op uw iPhone of iPad naar Instellingen vervolgens Email, contacten, agenda's en klik op de Kinamo e-mail account die u heeft ingesteld.

Klik nogmaals op Account om de instellingen te bekijken. Kies vervolgens SMTP onder Server uitgaande post door er op te klikken.

U ziet de hoofdserver staan, en eventueel andere SMTP servers. Klik op de naam van de Hoofdserver.

Het is belangrijk dat u volgende zaken heeft ingesteld, indien één van deze parameters niet correct is, zal de uitgaande server niet werken!

Hostnaam: mail-smtp-out.kinamo.be
Gebruikersnaam: uw volledig e-mail adres
Wachtwoord: wachtwoord van uw e-mail adres
Gebruik SSL: moet ingeschakeld worden
Identiteitscontrole: MD5 Challenge-Response
Serverpoort: 2525 of 587

Gerelateerde artikels

Wat is een DMARC DNS record?

Als het op verzenden van e-mail aankomt wordt u bij het instellen van domeinnamen vaak geconfronteerd met drie soorten DNS...

Lees meer

Wat is een SPF record?

Als je wil vermijden dat jouw verzonden mails in spam of junk mappen terecht komen bij de ontvanger voeg je...

Lees meer

Extra hulp nodig?

Werden niet al uw vragen beantwoord?
Geen nood, via een support aanvraag helpen wij u graag verder!

Kinamo

Selecteer uw taal

Alle talen: