Categorie: E-mail
Wij ondervinden dat sommige gebruikers die overstappen naar de “nieuwe Outlook” versie van Microsoft problemen ervaren.
Daarom raden wij u op dit moment af om over te schakelen naar de nieuwe Outlook.
Microsoft heeft in de nieuwste versie van Outlook (“New Outlook”) enkele wijzigingen doorgevoerd in de manier waarop e-mailaccounts worden beheerd en mail wordt gesynchroniseerd.
Hoewel IMAP nog steeds wordt ondersteund, kunnen sommige functies anders werken dan in de klassieke versie van Outlook. Daarnaast ontbreken er momenteel ook bepaalde functies, zoals ondersteuning voor de gekende .pst-bestanden.
Problemen uiten zich in zaken zoals e-mails die niet meer binnenkomen en/of verzonden worden, alsook e-mail die wel werkt wel via de app op mobiele toestellen maar niet meer via de Outlook client op de computer.
Controleer bij het toevoegen van een IMAP-account of alle serverinstellingen correct zijn ingevoerd.
Raadpleeg volgend artikel voor de juiste instellingen.
Mogelijks kan u zo toch gebruik maken van de nieuwe Outlook. Kies bij instellen van de account voor “synchroniseren via IMAP”.
Als u problemen ondervindt met IMAP in de nieuwe Outlook, kunt u overwegen om Outlook Classic te blijven gebruiken zolang deze beschikbaar is.
Als u deze niet op uw pc vindt kan u die momenteel via deze link downloaden
Er zijn verschillende alternatieve e-mailclients die net zo goed zijn als Microsoft Outlook en die IMAP volledig ondersteunen, zoals Thunderbird of Apple Mail.
Daarnaast kunt u altijd uw e-mails raadplegen en verzenden via de Kinamo webmail.
Open Outlook en ga naar Bestand → Info
Als u de optie ziet om terug te schakelen naar "Outlook Classic", gebruikt u de nieuwe versie
Indien deze optie ontbreekt, gebruikt u vermoedelijk nog de klassieke versie
De nieuwe Outlook ondersteunt nog steeds IMAP, maar u kunt enkele beperkingen ervaren in vergelijking met de klassieke versie. Zorg ervoor dat u de juiste instellingen gebruikt of overweeg alternatieve oplossingen als u problemen ondervindt.
Lukt het niet of krijgt u een andere foutmelding dan kan u eventueel contact opnemen met onze support zodat we kunnen nakijken of het probleem bijvoorbeeld niet aan een volle mailbox ligt.
Werden niet al uw vragen beantwoord?
Geen nood, via een support aanvraag helpen wij u graag verder!